Тренінги

Як розпізнати вигадку і припинити її дальше поширення у
ЗМІ

25-26 лютого 2019 року

Тренер: Андрій Куликов, журналіст, редактор, радіоведучий, телеведучий, медіа-експерт, медіа-тренер, голова Всеукраїнської громадської організації «Комісія з журналістської етики».
Мета: ознайомити студентів із найпоширенішими видами маніпуляцій та пропаганди, вивчити інструменти й технології, за допомогою яких можна перевіряти інформацію та
виявляти фейки в інформаційному просторі.

Учасники семінару-тренінгу:

  • дізналися, як відрізняти журналістський матеріал з ознаками пропаганди від
    інформаційного повідомлення;
  • на конкретних прикладах аналізували
    ситуації, коли авторська вигадка спричинювала конфліктну реакцію на
    викривлену інформацію;
  • удосконалювали навички відбору інформації, вчилися
    створювати журналістські матеріали, які зможуть зацікавити читачів.

Стандарти сучасного репортажного фото

13-14 грудня 2018 року

Тренер: Микола Тимченко, Тимченко Микола Петрович – більд-редактор щоденної всеукраїнської газети «День». Раніше – фотокореспондент щоденної всеукраїнської газети «День», фотокореспондент газети «Хрещатик», фотокореспондент газети «Вечірній Київ»
Мета: ознайомити студентів із особливостями роботи фотокореспондента в полі; надати їм практичні рекомендації щодо роботи фотокореспондента та критерії оцінювання якості фото.

Учасникии семінару-тренінгу:

  • обговорили, із якими труднощами стикається фотокореспондент у полі;
  • визначали, на які деталі першочергово необхідно звертати увагу під час зйомки;
  • аналізували маркери відповідності фото та тексту;
  • дійшли розуміння, як зробити вдалий кадр на першу шпальту;
  • дискутували, чому жоден вдалий кадр не вартий здоров’я й життя фотографа, як відчути межу між бажанням отримати ексклюзивну зйомку і невиправданим ризиком зазнати фізичної шкоди;
  • обговорювали, як фотокореспондент може відстоювати свої авторські права.

Принципи роботи системи іномовлення України

4-5 грудня 2018 року

Тренер: Вадим Лубчак, головний редактор сайту телеканалу іномовлення України UATV, член Національної спілки журналістів України, координатор проекту «Українська журналістська платформа»

Мета: ознайомити учасників із принципами роботи конвергентного медіа в сучасних українських реаліях на прикладі платформи іномовлення України UATV.

Учасники семінару-тренінгу:

  • ознайомилися з проектами каналу іномовлення UATV;
  • обговорили принципи взаємодії мовних редакцій в онлайн-середовищі;
  • взяли участь у дискусії щодо меж свободи слова за воєнного стану.

Правова інформація в ЗМІ: актуальність, суспільна затребуваність, ризики у підготовці

7-8 листопада 2018 року

Тренер: Ірина Панасенко, прес-секретар Головного територіального управління юстиції Сумської області, журналіст.

Мета: ознайомити учасників з засобами масової інформації на правову тематику; обговорити важливість правової інформації для розбудови України як правової держави; навчитися створювати матеріали різних жанрів на правову тематику для різних ЗМІ.

Учасники семінару-тренінгу:

  • детально ознайомилися із джерелами правової інформації, щоб у своїй практичній діяльності ними користуватися;
  • розробили макети правових рубрик для ЗМІ та наповнили їх актуальними матеріалами;
  • навчилися створювати повідомлення для різних видів ЗМІ на правову тематику, дотримуючись вимог до такого виду матеріалів.

Новини: як створювати справжні й викривати несправжні

16-17 квітня 2018 року

Тренер: Андрій Куликов, журналіст, редактор, радіоведучий, телеведучий, медіа-експерт, медіа-тренер, голова Всеукраїнської громадської організації «Комісія з журналістської етики».

Мета: навчити правильно подавати та сприймати новини, знаходити, розмежовувати та викривати неправду й фейки в медійних матеріалах.

Учасники дводенного тренінгу в практичних ситуаціях відпрацювали питання:

  • Що може бути і що має бути новиною;
  • Формування контенту та правильність подачі новин;
  • Пошуку, розпізнання й викриття неправди в новинах;
  • Як розпізнати і викрити неправдиві й несправжні новини.

Що потрібно знати про радіоновини: закономірні ризики для слухача чи обман?

14-15 лютого 2018 року

Тренер: Володимир Різун, український учений у галузі редагування, соціальних і масових комунікацій, журналістикознавства. Доктор філологічних наук, професор.

Мета: навчити бути свідомими медіаспоживачами, розуміти роль медіа, критично ставитися до ЗМІ та орієнтуватися в новинній інформації..

Учасники тренінгу в практичних ситуаціях відпрацювали питання:

  • відрізняти якісну й правдиву інформацію;
  • виявляти маніпулятивні спроби впливу на громадську думку;
  • пошук подій, збір фактів, робота з експертами;
  • тема-підводка новин;
  • як не стати жертвами маніпуляцій.

Самопрезентація та переконання в журналістиці

22-23 січня 2018 року

Тренер: Інна Пенчук, завідувач кафедри журналістики, реклами та PR Інституту журналістики і масової комунікації Класичного приватного університету, професор, доктор наук

Учасники тренінгу в практичних ситуаціях відпрацювали питання:

  • Журналістське метаповідомлення;
  • Константа журналістського впливу;
  • Вектори уваги та очікування реакції глядацької аудиторії;
  • Мотивація глядача та гостя студії;
  • Невербальна поведінка в кадрі;
  • Підготовка промови для ефіру.

Стандарти журналістики під час війни та кризи

16-17 січня 2018 року

Тренер: Валерій Іванов, професор, доктор філологічних наук, член Європейської асоціації комунікаційних досліджень та освіти (ECREA), президент Академії української преси

Учасники тренінгу в практичних ситуаціях відпрацювали питання:

  • Актуальні теми та способи перевірки інформації;
  • Робота з джерелами інформації;
  • Форми подачі матеріалів, уникнення мови ворожнечі;
  • Журналіст на війні.

Мас-медіа та маніпуляції

26-27 грудня 2017 року

Тренер: Алла Федорина, координатор ГО «Сумський прес-клуб», медіа-експерт Інституту демократії імені Пилипа Орлика

Мета: навчити критично аналізувати новини у ЗМІ, формувати здатність робити судження щодо достовірності інформації, розрізняти факти й коментарі та помічати маніпуляції.

Учасники тренінгу в практичних ситуаціях відпрацювали питання:

  • Інформування та пропаганда;
  • Стандарти журналістики та чому їх порушують;
  • Поняття саморегулювання для журналістського середовища;
  • Фейки та маркери їх розпізнання;
  • Механізмів розпізнання маніпуляцій у мас-медіа.

Сучасні стандарти конвергентності українських медіа: досвід «Дня»

4-5 грудня 2017 р.

Тренер: Вадим Лубчак, редактор відділу веб-редакції та новітніх медіа газети «День»

Учасники тренінгу в практичних ситуаціях відпрацювали питання:

  • Конвергентність як норма сучасної редакції: досвід «Дня»;
  • Друкована версія газети, онлайн сайт, щомісячний глянець «Маршрут №1» та «День-TV» — як проекти одного ньюс-руму;
  • Літня школа журналістики «Дня»: як сформувати національну медійну збірну;
  • Медіа-гігієна в Інтернеті: як знайти якісний контент у безкінечному потоці інформації;
  • Як навчитися адекватно сприймати та аналізувати національний медіа-простір;
  • Бібліотека «Дня» як азбука професійного журналіста.