Як розпізнати вигадку і припинити її дальше поширення у
ЗМІ
25-26 лютого 2019 року
Тренер: Андрій Куликов, журналіст, редактор, радіоведучий, телеведучий, медіа-експерт, медіа-тренер, голова Всеукраїнської громадської організації «Комісія з журналістської етики».
Мета: ознайомити студентів із найпоширенішими видами маніпуляцій та пропаганди, вивчити інструменти й технології, за допомогою яких можна перевіряти інформацію та
виявляти фейки в інформаційному просторі.
Учасники семінару-тренінгу:
- дізналися, як відрізняти журналістський матеріал з ознаками пропаганди від
інформаційного повідомлення; - на конкретних прикладах аналізували
ситуації, коли авторська вигадка спричинювала конфліктну реакцію на
викривлену інформацію; - удосконалювали навички відбору інформації, вчилися
створювати журналістські матеріали, які зможуть зацікавити читачів.
Стандарти сучасного репортажного фото
13-14 грудня 2018 року
Тренер: Микола Тимченко, Тимченко Микола Петрович – більд-редактор щоденної всеукраїнської газети «День». Раніше – фотокореспондент щоденної всеукраїнської газети «День», фотокореспондент газети «Хрещатик», фотокореспондент газети «Вечірній Київ»
Мета: ознайомити студентів із особливостями роботи фотокореспондента в полі; надати їм практичні рекомендації щодо роботи фотокореспондента та критерії оцінювання якості фото.
Учасникии семінару-тренінгу:
- обговорили, із якими труднощами стикається фотокореспондент у полі;
- визначали, на які деталі першочергово необхідно звертати увагу під час зйомки;
- аналізували маркери відповідності фото та тексту;
- дійшли розуміння, як зробити вдалий кадр на першу шпальту;
- дискутували, чому жоден вдалий кадр не вартий здоров’я й життя фотографа, як відчути межу між бажанням отримати ексклюзивну зйомку і невиправданим ризиком зазнати фізичної шкоди;
- обговорювали, як фотокореспондент може відстоювати свої авторські права.
Принципи роботи системи іномовлення України
4-5 грудня 2018 року
Тренер: Вадим Лубчак, головний редактор сайту телеканалу іномовлення України UATV, член Національної спілки журналістів України, координатор проекту «Українська журналістська платформа»
Мета: ознайомити учасників із принципами роботи конвергентного медіа в сучасних українських реаліях на прикладі платформи іномовлення України UATV.
Учасники семінару-тренінгу:
- ознайомилися з проектами каналу іномовлення UATV;
- обговорили принципи взаємодії мовних редакцій в онлайн-середовищі;
- взяли участь у дискусії щодо меж свободи слова за воєнного стану.
Правова інформація в ЗМІ: актуальність, суспільна затребуваність, ризики у підготовці
7-8 листопада 2018 року
Тренер: Ірина Панасенко, прес-секретар Головного територіального управління юстиції Сумської області, журналіст.
Мета: ознайомити учасників з засобами масової інформації на правову тематику; обговорити важливість правової інформації для розбудови України як правової держави; навчитися створювати матеріали різних жанрів на правову тематику для різних ЗМІ.
Учасники семінару-тренінгу:
- детально ознайомилися із джерелами правової інформації, щоб у своїй практичній діяльності ними користуватися;
- розробили макети правових рубрик для ЗМІ та наповнили їх актуальними матеріалами;
- навчилися створювати повідомлення для різних видів ЗМІ на правову тематику, дотримуючись вимог до такого виду матеріалів.
Новини: як створювати справжні й викривати несправжні
16-17 квітня 2018 року
Тренер: Андрій Куликов, журналіст, редактор, радіоведучий, телеведучий, медіа-експерт, медіа-тренер, голова Всеукраїнської громадської організації «Комісія з журналістської етики».
Мета: навчити правильно подавати та сприймати новини, знаходити, розмежовувати та викривати неправду й фейки в медійних матеріалах.
Учасники дводенного тренінгу в практичних ситуаціях відпрацювали питання:
- Що може бути і що має бути новиною;
- Формування контенту та правильність подачі новин;
- Пошуку, розпізнання й викриття неправди в новинах;
- Як розпізнати і викрити неправдиві й несправжні новини.
Що потрібно знати про радіоновини: закономірні ризики для слухача чи обман?
14-15 лютого 2018 року
Тренер: Володимир Різун, український учений у галузі редагування, соціальних і масових комунікацій, журналістикознавства. Доктор філологічних наук, професор.
Мета: навчити бути свідомими медіаспоживачами, розуміти роль медіа, критично ставитися до ЗМІ та орієнтуватися в новинній інформації..
Учасники тренінгу в практичних ситуаціях відпрацювали питання:
- відрізняти якісну й правдиву інформацію;
- виявляти маніпулятивні спроби впливу на громадську думку;
- пошук подій, збір фактів, робота з експертами;
- тема-підводка новин;
- як не стати жертвами маніпуляцій.
Самопрезентація та переконання в журналістиці
22-23 січня 2018 року
Тренер: Інна Пенчук, завідувач кафедри журналістики, реклами та PR Інституту журналістики і масової комунікації Класичного приватного університету, професор, доктор наук
Учасники тренінгу в практичних ситуаціях відпрацювали питання:
- Журналістське метаповідомлення;
- Константа журналістського впливу;
- Вектори уваги та очікування реакції глядацької аудиторії;
- Мотивація глядача та гостя студії;
- Невербальна поведінка в кадрі;
- Підготовка промови для ефіру.
Стандарти журналістики під час війни та кризи
16-17 січня 2018 року
Тренер: Валерій Іванов, професор, доктор філологічних наук, член Європейської асоціації комунікаційних досліджень та освіти (ECREA), президент Академії української преси
Учасники тренінгу в практичних ситуаціях відпрацювали питання:
- Актуальні теми та способи перевірки інформації;
- Робота з джерелами інформації;
- Форми подачі матеріалів, уникнення мови ворожнечі;
- Журналіст на війні.
Мас-медіа та маніпуляції
26-27 грудня 2017 року
Тренер: Алла Федорина, координатор ГО «Сумський прес-клуб», медіа-експерт Інституту демократії імені Пилипа Орлика
Мета: навчити критично аналізувати новини у ЗМІ, формувати здатність робити судження щодо достовірності інформації, розрізняти факти й коментарі та помічати маніпуляції.
Учасники тренінгу в практичних ситуаціях відпрацювали питання:
- Інформування та пропаганда;
- Стандарти журналістики та чому їх порушують;
- Поняття саморегулювання для журналістського середовища;
- Фейки та маркери їх розпізнання;
- Механізмів розпізнання маніпуляцій у мас-медіа.
Сучасні стандарти конвергентності українських медіа: досвід «Дня»
4-5 грудня 2017 р.
Тренер: Вадим Лубчак, редактор відділу веб-редакції та новітніх медіа газети «День»
Учасники тренінгу в практичних ситуаціях відпрацювали питання:
- Конвергентність як норма сучасної редакції: досвід «Дня»;
- Друкована версія газети, онлайн сайт, щомісячний глянець «Маршрут №1» та «День-TV» — як проекти одного ньюс-руму;
- Літня школа журналістики «Дня»: як сформувати національну медійну збірну;
- Медіа-гігієна в Інтернеті: як знайти якісний контент у безкінечному потоці інформації;
- Як навчитися адекватно сприймати та аналізувати національний медіа-простір;
- Бібліотека «Дня» як азбука професійного журналіста.